Land Rover
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Het vermogen van de atmosferische V8 van BMW-origine in deze radicale Morgan is opgedreven tot 375 pk! Daarmee wordt het de krachtigste wagen die het merk ooit maakte.
Nadat het een Morgan bouwde voor offroad-gebruik, de Plus Four CX-T, concentreert de kleine Britse autobouwer zich op het circuit met de Plus 8 GTR. Rechtstreeks geïnspireerd door de racewagens van de jaren ‘90, is deze nieuwe versie de krachtigste Morgan die ooit uit de werkplaats van het merk in het Britse Worcestershire rolde.
Ja hoor, hij is nieuw, een aantal elementen toch. 9 exemplaren worden er gebouwd, stuk voor stuk op basis van bestaande chassis van de Plus 8, waarvan de meest recente exemplaren dateren uit 2018. Deze radicale versie krijgt deuren, velgen, wielkasten, een splitter vooraan en diffuser achteraan, hardtop, radiatorrooster en zelfs carbon racekuipjes die specifiek voor dit model voorzien zijn.
Onder de motorkap zit de atmosferische V8 van BMW-origine uit de Plus 8, maar hier wordt hij opgedreven tot 375 pk dankzij een nieuwe motorafstelling en een unieke uitlaat. De prestaties van de bolide zijn nog niet gekend. Wetende dat de laatste ‘klassieke’ Plus 8-modellen ongeveer een ton wogen, twijfelen we er niet aan dat deze GTR-versie snel zal gaan en zeer leuk speelgoed wordt!
Morgan geeft ook geen details over de prijs. Het merk bevestigt wel dat elk exemplaar volledig gepersonaliseerd kan worden door de klant. Ze zullen ook allemaal met de hand gebouwd worden, met respect voor de “traditionele fabricagetechnieken van het huis”. Dat alles om te zeggen dat de 9 Plus 8 GTR’s duur worden, heel duur...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...