Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Bij ons in België wordt al eens geklaagd over snelheidsbeperkingen. Er zijn steevast automobilisten die vinden dat de limiet die op een bepaalde plaats van toepassing is, te laag is. Zij zouden weleens bijzonder nerveus kunnen worden van dit Nederlandse initiatief: Peter van der Knaap, de directeur van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, adviseert namelijk om de snelheidsbeperking in straten zonder trottoir te verlagen van 30 naar 15 km/u. De reden? Op dergelijke wegen gebeuren tot op heden nog steeds “tientallen dodelijke ongevallen per jaar”, zo blijkt. Bij 30 km/u is de remweg van auto’s, scooters en bussen nog te lang: tot 13 meter (inclusief reactietijd van de bestuurder). Een halvering van de snelheid zou volgens de berekeningen van de SWOV het risico op dodelijke ongevallen naar bijna nul herleiden.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.