Citroen
Deze nieuwe Citroën Basalt is enkel bedoeld voor de Zuid-Amerikaanse en Indiase markten, en dat vinden wij jammer!
De kentering werd ingezet met de Tivoli en doorgezet met de Rexton. Deze nieuwe SsangYong Korando laat zien dat de Koreanen komaf willen maken met hun banale verleden.
Hij zal meteen al weten wat te doen, de nieuwe Korando. Als SUV in het C-segment komt hij namelijk uit tegen kleppers als de Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Peugeot 3008 en Nissan Qashqai. Met een lengte van 4,45 meter wil hij vooral inzetten op ruimte. Onder meer voor de passagiers achteraan en in de koffer. Die is 551 liter groot en kan worden uitgebreid tot 1.248 liter.
Qua design haalt de nieuwe Korando de mosterd bij de SiV-2-conceptcar die in 2016 in Genève getoond werd. De SUV krijgt ook het tekenwerk van zijn grotere broer, de Rexton. Wat de Korando nog niet krijgt, is een hybride of elektrische aandrijflijn, in tegenstelling tot wat de Koreanen ons vorig jaar deden vermoeden.
Een volledig elektrische versie volgt in een later stadium, aldus SsangYong. Voorlopig start de Korando zijn carrière met een 1.5 turbobenzine van 163 pk en een 1.6 diesel van 136 pk. Een manuele versnellingsbak met zes verzetten is standaard, een zestrapsautomaat op beide motoren een optie.
Binnenin springt vooral het opgewaardeerde interieur in het oog. Ook daar zit de Rexton voor iets tussen. Deze Korando krijgt onder meer een infotainmentscherm van 9,2 duim, een digitaal instrumentenpaneel van 10,25 duim, Apple CarPlay, Android Auto en navigatie. Nog opvallender is de veiligheidsuitrusting: een noodremhulp, rijstrookhulp, adaptieve cruise control en dodehoekwaarschuwing zijn zo goed als allemaal standaard.
De nieuwe SsangYong Korando komt midden 2019 op de markt. Prijzen worden later bekend gemaakt.
Deze nieuwe Citroën Basalt is enkel bedoeld voor de Zuid-Amerikaanse en Indiase markten, en dat vinden wij jammer!
Kia heeft op het autosalon van New York een nieuwe vijfdeurs hatchback voorgesteld! Wordt dit de opvolger van de Ceed in Europa?
Op 29 maart 1974 rolde de eerste Volkswagen Golf van de band in Wolfsburg. Vandaag, precies 50 jaar later, zijn we 8,5 generaties verder, met in totaal meer dan 37 miljoen verkochte exemplaren van dé referentie bij de compacte middenklassers!
Ben jij er klaar voor om de sensatie van je leven te ervaren? Vroom heeft 20 felbegeerde plaatsen veiliggesteld, zodat jij de co-piloot kan worden van een Porsche GT3 of Porsche Taycan Turbo S tijdens de Porsche Club Francorchamps Days op 13 of 14 april. Wees er snel bij voordat deze unieke kans aan je voorbij gaat!