Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Nio heeft officieel bevestigd dat het in 2021 in Europa actief wordt. Het bij ons nog vrij onbekende merk is een beginnende Chinese EV-constructeur die probeert zijn plaatsje op de markt te veroveren door ongebruikelijke keuzes te maken. Zo maakten we voor het eerst kennis met het merk in 2017, toen het zijn sportwagen EP9 een ronderecord voor elektrische auto’s liet rijden op de Nürburgring. Dat record zou liefst twee jaar lang standhouden, tot het in 2019 door de VW ID.R werd verpletterd.
Vervolgens begon het in zijn thuismarkt China met de uitrol van een netwerk van batterijwisselstations op de as tussen Shanghai en Peking, waar bestuurders volautomatisch op 3 minuten tijd een lege batterij voor een volle kunnen inwisselen. Op die manier hoopt het merk het verschil te maken met het Supercharger-netwerk van Tesla, waar het zijn pijlen op richt.
En volgend jaar wil het dus ook een poging maken op de Europese markt, zij het (voorlopig?) wel zonder batterijwisselstations. De ambities zijn zeer bescheiden, want Nio denkt op twee jaar tijd slechts 7.000 auto’s te verkopen bij ons. Een van de eerste modellen die naar de EU komen, is de EC6, met een batterij van 100 kWh.De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
De Mercedes-AMG GT 63 is er nu ook als plug-inhybride met maar liefst 600 kW (816 pk) en een sprint van 0 tot 100 km/u in een duizelingwekkende 2,8 seconden!