Nissan Juke: nieuwe hybride versie

De bruisende Japanse SUV krijgt de hybride aandrijflijn van zijn Franse neef Renault Captur.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 01 maart 2022
  • Lancering
  • 1.878 weergaven

De tweede generatie van de Nissan Juke moest zich tot op heden behelpen met een beperkt motorenpalet. En dat is nog voorzichtig uitgedrukt, want hij is er enkel met een 1.0-turbodriecilinder op benzine van 114 pk, de DIG-T.

Deze zomer komt daar echter verandering in. Nissan kondigt namelijk de komst aan van een hybride aandrijflijn in de catalogus van zijn kleine SUV.

“E-Tech”

Deze hybride motorversie komt uit de Alliantie en kennen we al uit de Renault Clio en Captur E-Tech Hybrid. Hij bestaat uit een 1.6-benzinemotor van Nissan met 94 pk en 148 Nm aan koppel, gecombineerd met twee elektromotoren. De hoofmotor ontwikkelt 36 kW (49 pk) en 205 Nm aan koppel terwijl de hoogspannings-alternator-starter het tot 15 kW (20 pk) schopt. Het geheel wordt gevoed door een batterij van 1,2 kWh en werkt via de innovatieve versnellingsbak met klauwkoppelingen en zonder koppelingsplaat die we al kennen uit de E-Tech Hybrid-modellen van Renault.

Verfijnde look

Voor de gelegenheid ondergaat de Juke Hybrid nog een paar uiterlijke evoluties. Naast het nieuwe Nissan-logo onderscheidt deze versie zich door diverse details die zijn stroomlijn moeten verbeteren, waaronder een actief radiatorrooster en een hertekende achterspoiler.


Gekrompen koffer

Ook het instrumentenbord wijzigt om zich aan de hybride technologie aan te passen, met een specifieke weergave en een paar nieuwe knoppen (EV, e-Pedal enzovoort). Op praktisch vlak krimpt de koffer van de Juke Hybrid met 68 liter in vergelijking met de fossiele versie om plaats te maken voor de batterij. Op die manier is nog 354 liter bagageruimte beschikbaar.

118 g/km

De homologatie van de Juke Hybrid loopt nog, maar hij zou naar verwachting worden bekroond met een normverbruik van 5,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 118 g/km.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Nissan Juke zoekertjes? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Nissan Juke zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Lanzante haalt het dak van de McLaren P1

Lanzante haalt het dak van de McLaren P1

10 jaar na de lancering van de hybride hypercar wordt de P1 eindelijk dakloos! Maar Lanzante heeft daarbij een handje moeten helpen...

Mini Convertible binnenkort ook elektrisch!

Mini Convertible binnenkort ook elektrisch!

Het is wel nog wachten tot de volgende generatie van de dakloze Brit.

Zuinigheidsrecord: 1.202 km tussen twee laadbeurten met de Vision EQXX

Zuinigheidsrecord: 1.202 km tussen twee laadbeurten met de Vision EQXX

Een lange tocht die in schoonheid afgesloten werd met enkele rondes op het circuit van Silverstone!

Vergeten concept: deze Mercedes werd… een Audi!

Vergeten concept: deze Mercedes werd… een Audi!

Het kan op het eerste zicht ongeloofwaardig lijken, maar de voorvader van de Audi 60 was wel degelijk… een Mercedes concept car!

Aanbevolen tests voor jou

3,6 /5 Test: Citroën C5 Aircross, volwassen look

Test: Citroën C5 Aircross, volwassen look

Het design van de Franse SUV evolueert naar een rijpere en soberdere stijl. Maar beschikt hij nog altijd over zijn sublieme ‘gewatteerde’ ophangingscomfort?

4,0 /5 Test: Toyota GR86, de perfectie benaderd?

Test: Toyota GR86, de perfectie benaderd?

Dit is exact hoe de Japanner van de band had moeten rollen in 2012. Maar er is één ding dat je hem nog kan verwijten…

3,5 /5 Eerste test: Nissan Juke Hybrid, eenvoudig complex!

Eerste test: Nissan Juke Hybrid, eenvoudig complex!

De sprankelende Juke erft de ‘complexe’ aandrijflijn van zijn Franse neefje, de Captur. Complex, ja, maar hij laat zich probleemloos temmen!

3,7 /5 Test: Toyota bZ4X, geruststellen

Test: Toyota bZ4X, geruststellen

De bZ4X wordt Toyota’s eerste EV in Europa voor productie op grote schaal. Met een garantie van liefst 10 jaar moet hij sceptici over de streep trekken. Heeft hij nog andere troeven?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Toyota lanceert een garantie van tien jaar

Toyota lanceert een garantie van tien jaar

Relax. Dat is de naam die Toyota koos voor zijn nieuwe aanbod van 10 jaar/200.000 km garantie. Een gratis programma dat zowel geldt voor nieuwe als tweedehands Toyota’s.

Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

De nieuwe generatie van de uitsluitend geëlektrificeerd aangedreven Kia is er. Maar tegen welke prijs?

Toyota werkt aan een concept met draagbare waterstofcapsules

Toyota werkt aan een concept met draagbare waterstofcapsules

Een project voor de auto-industrie, maar dat ook ruimer toegepast kan worden!

Dynamisch inductieladen: naar een onbeperkt rijbereik?

Dynamisch inductieladen: naar een onbeperkt rijbereik?

De resultaten die behaald werden op dit circuit uitgerust met inductielaadlussen zijn bemoedigend.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Benzine, Manueel

€ 19.571

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Manueel

€ 20.900
2018
54.490 km

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km

Benzine, Manueel

€ 22.990
2022
2.720 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km