Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Gewoontegetrouw gaat dat gepaard met een discreet-sportieve look en veel meer paarden onder de kap.
BMW toonde gisteren zijn vernieuwde X7, die als eerste in het BMW-gamma de nieuwe neus met gesplitste koplampen aangemeten krijgt. Alpina, dat binnenkort officieel deel uitmaakt van BMW Group, toont vandaag al zijn eigen interpretatie van het faceliftmodel, met een update van de in 2020 gelanceerde XB7.
De nieuwe Alpina XB7 krijgt de traditionele Alpina-touch voor het koetswerk, met een (voor een auto van dit kaliber) bescheiden bodykit die de bumper van de nieuwe X7 iets opvallender maakt, een Alpina-striping en 21 duim grote Alpina velgen. Het lichtgevende ‘Iconic Glow’ radiatorrooster tekent ook op de XB7 present en Alpina belooft een ‘first class’ interieur met de fijnste materialen.
Maar het pronkstuk zit natuurlijk onder de motorkap. De tuner uit Buchloe gebruikt de 4.4 liter biturbo V8 van met 48 volt micro-hybride Van de X7 M60i als basis om een extra krachtige versie af te leveren. Die levert maar liefst 621 pk en een koppel van niet minder dan 800 Nm, waarden die via een acttraps automaat aan de vier wielen afgeleverd worden. Daarmee sprint de XB7 vanuit stilstand naar 100 km/u in 4,2 seconden en beschikt hij over een top van 290 km per uur. En omdat het oor ook wat wil, ontwikkelde Alpina een nieuwe uitlaatlijn die de roffel van de V8 nog wat beter tot zijn recht laat komen. De eerste leveringen starten nog eind dit jaar.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.