Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De recent gefacelifte grote SUV Q7 van Audi kiest weer voor een plug-inhybride bij zijn overstap op de WLTP-normen. Met deze update doet de stekker-Q7 echter geen beroep meer op een dieselmotor. De nieuweling kiest voortaan, net zoals alle andere recente plug-inhybrides van Audi, voor een benzinemotor (kijk maar naar pakweg de Q5). In dit geval is dat een 3.0-V6 met 340 pk en 450 Nm.
Vermogen naar keuze
Net zoals in zijn andere plug-inhybride modellen biedt Audi zijn geëlektrificeerde Q7 aan in twee vermogensversies: 55 TFSI e en 60 TFSI e. De eerste kondigt een systeemvermogen aan van 381 pk en een koppel van 600 Nm. De tweede heeft een krachtiger elektromotor zodat hij het tot 456 pk en 700 Nm schopt. In beide gevallen zijn vierwielaandrijving en een achttrapsautomaat standaard.
In tegenstelling tot de Mercedes GLE met zijn zeer grote batterij (31,2 kWh) kiest de Q7 TFSI e voor een ‘kleine’ module in verhouding tot zijn formaat: 17,3 kWh. Daarmee belooft Audi een elektrisch WLTP-rijbereik van 43 kilometer, tegenover bijna 100 kilometer voor zijn rivaal met ster op de neus. Maar het betekent vooral dat de gehomologeerde CO2-uitstoot boven de 60 g/km blijft (64 tot 69 gram), waardoor hij fiscaal weinig aantrekkelijk is voor professionele klanten in België.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.