Officieel: BMW 2-Reeks Coupé, achterwielaandrijver in zakformaat

BMW behoudt voor zijn nieuwe 2-Reeks Coupé een achterwielaangedreven architectuur. Het geheel is gekleed in een koetswerk met een eigen persoonlijkheid vanaf 40.050 euro.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 07 juli 2021
  • Lancering

Officieel: BMW 2-Reeks Coupé, achterwielaandrijver in zakformaat

De nieuwe 2-Reeks Coupé profileert zich in tegenstelling tot de 2-Reeks Gran Coupé niet als een gewone variant van de jongste 1-Reeks, die op voorwielaandrijving is overgestapt. Neen, de Coupé is ontwikkeld op het achterwielaangedreven platform van BMW. Hij wil eerder een 4-Reeks met een lager prijskaartje zijn.

Officieel: BMW 2-Reeks Coupé, achterwielaandrijver in zakformaat

De nieuwkomer is 4,54 meter lang en 1,84 meter breed. In vergelijking met zijn voorganger groeit hij dus stevig: 10 centimeter langer en 6 centimeter breder. De nieuwe 2-Reeks Coupé is daarentegen wel lager geworden, en wel 3 centimeter: 1,39 meter. Op praktisch vlak belooft BMW een koffer van 390 liter.

Officieel: BMW 2-Reeks Coupé, achterwielaandrijver in zakformaat

Uiterlijk erft de 2-Reeks Coupé onmiskenbaar een eigen persoonlijkheid, met hoekige lijnen. Opvallend is ook dat hij niet het gigantische radiatorrooster overneemt dat we al kennen van de 4-Reeks Coupé.

Officieel: BMW 2-Reeks Coupé, achterwielaandrijver in zakformaat

Het interieur is afgestemd op dat van andere recente BMW’s. Standaard staat in het midden een scherm van 8,8 duim en gebruikt het instrumentenbord er een van 5,1 duim. Met het optionele BMW Live Cockpit Professional is het instrumentenbord 12,3 duim groot en meet het centrale scherm 10,25 duim.

Officieel: BMW 2-Reeks Coupé, achterwielaandrijver in zakformaat

Bij zijn lancering wordt de 2-Reeks aangeboden als achterwielaandrijver met viercilindermotoren: de benzineversie 220i met 184 pk en de 220d-diesel van 190 pk. Voor de zomer van 2022 is een 230i met 245 pk aangekondigd.

Officieel: BMW 2-Reeks Coupé, achterwielaandrijver in zakformaat

In afwachting van de toekomstige M2 biedt BMW als topversie vandaag ook de 3.0-zescilinder in lijn aan onder de motorkap van de M240i. Die wordt standaard gekoppeld aan xDrive-vierwielaandrijving en ontwikkelt 374 pk, wat 34 pk meer is dan zijn voorganger. Met zijn koppel van 500 Nm tikt hij de 100 km/u aan in 4,3 seconden.

Officieel: BMW 2-Reeks Coupé, achterwielaandrijver in zakformaat

De Belgische prijzen van de nieuwe 2-Reeks Coupé zijn al gekend. Reken op minstens 40.050 euro voor de 220i, 41.500 euro voor de 220d en 57.250 euro voor de M240i xDrive.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een BMW ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste BMW zoekertjes nu hier:

BMW

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km