Polestar
Polestar brengt opnieuw een gelimiteerde BST Edition-sportversie uit van zijn elektrische berline Polestar 2, die onlangs een facelift kreeg.
Net zoals aan het stuur van de recente C4 kom je in de nieuwe C5 X niet onopgemerkt voorbij. De nieuwkomer heeft namelijk een heel bijzonder uiterlijk: hij is hoger dan een break maar niet zo hoog als een SUV. Om deze C5 X te creëren putte Citroën inspiratie bij de conceptcar XCperience uit 2016, waarvan we effectief veel trekken terugzien, maar dan gemengd met de stijl van een SUV.
De C4 en C5 X lijken niet alleen aan de buitenkant sterk op elkaar, maar ook in het interieur. Het dashboard is zeer gelijkaardig, met onder meer twee schermen waarvan het kleinere achter het stuur staat en het veel grotere in het midden een diameter heeft van 12 duim. Dat laatste omvat een nieuw infotainmentsysteem gebaseerd op dat van de Peugeot 308. Het hoofdstuk Technologie kunnen we afronden met de vermelding dat de C5 X een semizelfstandige rijhulp van niveau 2 heeft.
Aangezien Citroën al zijn knowhow heeft aangedragen mogen we uiteraard veel comfort verwachten. Vooral dan voor de passagiers achterin, die veel beenruimte genieten dankzij een wielbasis van 2,8 meter. Ook in de koffer is er veel plaats. Met de achterbank op haar normale plaats slikt die 545 liter, en door ze neer te klappen groeit de laadruimte tot 1.640 liter met een vlakke laadvloer.
Hoeveel gaat hij kosten en welke motoren zitten erin? Die informatie is vandaag nog niet gekend. Het merk zou die zaken echter binnenkort moeten communiceren. Citroën laat al wel weten dat de C5 X zal worden uitgerust met de gekende plug-inhybride aandrijflijn van 225 pk met een elektrisch rijbereik van 50 kilometer. De C5 X zal daarnaast ook met (een) benzinemotor(en) verkrijgbaar zijn en komt eind 2021 op de markt.
Ben jij op zoek naar een Citroën ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Citroën zoekertjes nu hier:
Polestar brengt opnieuw een gelimiteerde BST Edition-sportversie uit van zijn elektrische berline Polestar 2, die onlangs een facelift kreeg.
De nieuwe Demon levert maar liefst 1.025 pk en kan dankzij speciale slicks de 100 km/u in minder dan 2 seconden bereiken!
In plaats van een ‘echte’ camper te moeten kopen, kan je ook tijdelijk de nodige accessoires in een op maat gemaakte module voor je auto aanschaffen. Zoals met de QUQUQ Busbox-4, speciaal gemaakt voor de meest lifestylegeoriënteerde EV van het moment: de VW ID. Buzz!
De vroeger erg populaire compacte gezinswagen van Renault ondergaat binnenkort een elektrische transformatie.