Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Na de DS 7 Crossback introduceert DS een nieuwe SUV in de vorm van deze 3 Crossback. Zowat tien jaar na het debuut van de DS 3 treedt deze stads-SUV in zijn voetsporen. Tegelijk maakt hij de weg vrij voor elektrificatie bij het premiummerk van PSA.
Het is typisch voor deze tijden: de compacte driedeurs die als DS 3 door het leven ging wordt een compacte SUV. De naam “Crossback” moet dat in de verf zetten. Toch is er nog een esthetische link tussen de twee: de opwippende lijn ter hoogte van de B-stijl. Springen verder in het oog: de deurklinken die uit het koetswerk schuiven, net als bij een Range Rover Velar.
Binnenin valt het dashboard op door zijn ruitmotief. Het instrumentenpaneel is volledig digitaal, een 10,3 duim groot en zwevend touchscreen staat bovenop het dashboard. Hoogwaardige materialen als leder, aluminium en alcantara kleden het interieur aan. De DS 3 Crossback krijgt voor het premiumgevoel onder meer nog led-lichten en filehulp.
De generatiewissel zorgt voor een groeischeut voor de DS 3: hij wordt 12 centimeter langer en heeft voortaan een lengte van 4,12 meter. Dat levert meer plaats op voor de passagiers achteraan. Het koffervolume bedraagt 350 liter.
In eerste instantie krijgt de DS 3 Crossback de klassieke verbrandingsmotoren van PSA (de PureTech-benzinemotoren en BlueHDi-dieselmotoren), in combinatie met manuele versnellingsbakken en de EAT8-automaat. Eind volgend jaar komt er ook een volledig elektrische versie. Die heet E-Tense en krijgt een 100 kW (136 pk) sterke elektromotor en een batterij van 50 kWh. Dat levert hem een theoretisch WLTP-rijbereik op van 300 kilometer.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.