Land Rover
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Als we even abstractie maken van de B-Klasse Electric Drive, die maar heel kort in productie was, dan is de EQA de derde elektrische massaproductiewagen van Mercedes na de EQC en de EQV. Net zoals de EQC is het een SUV geworden, deze keer op basis van de GLA (de EQC is gebaseerd op de GLC).
Het front is hertekend, met onder meer een gesloten radiatorrooster en iets andere koplampen, hij staat op specifieke velgen en hier en daar zijn specifieke logo’s aangebracht, maar verder is de EQA uiterlijk nauwelijks van de donorwagen te onderscheiden.
De elektrische GLA komt op de markt als EQA 250, met een batterij van 66 kWh die hem 426 kilometer ver moet brengen (WLTP-waarde). Snelladen kan vervolgens aan maximaal 100 kW zodat je van 10 naar 80 procent gaat in een half uur. Opladen aan een wallbox zou minstens 5u45 minuten duren dankzij een interne lader van 11 kW. De EQA 250 heeft een elektromotor van 190 pk die 375 Nm aan koppel op enkel de voorwielen loslaat. Hij sprint van 0 naar 100 km/u in 8,9 seconden en haalt een begrensde top van 160 km/u.
Daar blijft het niet bij. Mercedes belooft dat er een variant komt met 272 pk en vierwielaandrijving via een tweede elektromotor in de achteras. Er zouden ook versies komen met meer dan 500 kilometer rijbereik. Maar voorlopig moeten we het dus doen met de EQA 250, die in België naar verluidt rond de 52.000 euro zou gaan kosten. De enige officieel gekende prijs is die voor de Duitse markt: 47.540 euro. De EQA 250 komt deze zomer op de markt.
Ben jij op zoek naar een Mercedes ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mercedes zoekertjes nu hier:
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...