Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Hyundai gaat verder met zijn offensief op alle fronten. Deze keer lanceert het merk zich in het segment van de sportieve stadswagens met de i20 N. Deze kleine broer van de i30 N krijgt een 1.6-turbomotor van 204 pk en 275 Nm. Daarmee werpt hij zich op als een rechtstreekse rivaal voor de Ford Fiesta ST (1.5-turbo, 200 pk en 290 Nm), een van de weinige laatste vertegenwoordigers van dit segment.
Dankzij dit vermogen kan de 1.190 kilo zware Hyundai i20 N optrekken van 0 naar 100 km/u in 6,7 seconden en haalt hij een top van 230 km/u. De Fiesta ST belooft voor dezelfde oefeningen respectievelijk 6,5 seconden en 232 km/u.
De i20 N wordt aangeboden met een manuele zesversnellingsbak. Met de knop REV op het stuurwiel activeer je een functie die het motortoerental automatisch synchroniseert bij het terugschakelen.
In tegenstelling tot de bloedhete Toyota GR Yaris drijft de i20 N enkel de voorwielen aan. Maar Hyundai meldt wel dat hij “kan worden uitgerust” met een mechanisch sperdifferentieel voor maximale trekkracht.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...