Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Hyundai gaat verder met zijn offensief op alle fronten. Deze keer lanceert het merk zich in het segment van de sportieve stadswagens met de i20 N. Deze kleine broer van de i30 N krijgt een 1.6-turbomotor van 204 pk en 275 Nm. Daarmee werpt hij zich op als een rechtstreekse rivaal voor de Ford Fiesta ST (1.5-turbo, 200 pk en 290 Nm), een van de weinige laatste vertegenwoordigers van dit segment.
Dankzij dit vermogen kan de 1.190 kilo zware Hyundai i20 N optrekken van 0 naar 100 km/u in 6,7 seconden en haalt hij een top van 230 km/u. De Fiesta ST belooft voor dezelfde oefeningen respectievelijk 6,5 seconden en 232 km/u.
De i20 N wordt aangeboden met een manuele zesversnellingsbak. Met de knop REV op het stuurwiel activeer je een functie die het motortoerental automatisch synchroniseert bij het terugschakelen.
In tegenstelling tot de bloedhete Toyota GR Yaris drijft de i20 N enkel de voorwielen aan. Maar Hyundai meldt wel dat hij “kan worden uitgerust” met een mechanisch sperdifferentieel voor maximale trekkracht.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.