Officieel: Polestar 2 is Zweedse Tesla Model 3 die € 39.900 kost

Na de Polestar 1 is Volvo’s prestigieuze elektrische dochtermerk toe aan de Polestar 2. Die is 100 procent elektrisch en mikt op de Tesla Model 3.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 27 februari 2019
  • Lancering

Officieel: Polestar 2 is Zweedse Tesla Model 3 die € 39.900 kost

Met een prijskaartje van vlot € 150.000 is de grote plug-inhybride Polestar 1 het vlaggenschip van Volvo’s nieuwe dochtermerk. Met de Polestar 2 wil het Zweedse merk meer klanten bereiken. Het nieuwe model is 100 procent elektrisch en mikt voluit op de Tesla Model 3. Polestar geeft een vanafprijs op van € 39.900. De “Launch Edition” die tijdens het eerste productiejaar wordt gebouwd, kost wel € 59.900.

Officieel: Polestar 2 is Zweedse Tesla Model 3 die € 39.900 kost

Comfortabel rijbereik

De Polestar 2 staat op Volvo’s compacte modulaire CMA-platform dat de XC40 ook gebruikt. Met een batterij van 78 kWh moet de Polestar een comfortabel rijbereik hebben van 500 kilometer volgens de WLTP-cyclus.

Officieel: Polestar 2 is Zweedse Tesla Model 3 die € 39.900 kost

Twee elektromotoren

Voor het vermogen van 300 kW (408 pk) en 660 Nm zorgen twee elektromotoren. Dat moet voldoende zijn om de Polestar 2 in minder dan 5 seconden naar 100 km/u te doen gaan.

Officieel: Polestar 2 is Zweedse Tesla Model 3 die € 39.900 kost
Officieel: Polestar 2 is Zweedse Tesla Model 3 die € 39.900 kost

Alleen online

Volvo’s dochtermerk wil alleen online verkrijgbaar zijn, en dat is voor deze Polestar 2 niet anders. De productie, in China, begint in 2020. Over enkele dagen is hij voor het eerst te zien, op het salon van Genève.

Officieel: Polestar 2 is Zweedse Tesla Model 3 die € 39.900 kost

België

Ons land is een van de eerste markten die de Polestar 2 krijgen. Net als China, de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Zweden en Groot-Brittannië. Andere markten volgen later.

Officieel: Polestar 2 is Zweedse Tesla Model 3 die € 39.900 kost

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km