Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Model 3 is nu eindelijk gelanceerd, maar Tesla neemt geen pauze. Met de Model Y presenteert het Californische merk een SUV die tot zeven plaatsen biedt. De productie is gepland voor 2021.
Technisch is de Model Y nauw afgeleid van de Model 3. Esthetisch valt de hogere bodemvrijheid op en krijgt de Model Y een praktischere kofferklep. Over praktisch gesproken: Tesla geeft een kofferruimte op van 1.840 liter met de achterbank neergeklapt.
De SUV-versie van de Model 3 kan worden voorzien van twee extra zitjes in de koffer, een optie van € 3.200. Ook Tesla’s beroemde Autopilot-systeem staat op de beperkte optielijst, voor dezelfde prijs. Je betaalt € 5.300 extra om over de meest volledige versie te beschikken.
Net als de Model 3, die een instapversie zou krijgen van 35.000 dollar, belooft Tesla een ‘betaalbare’ variant van de Model Y. Die kost op de Amerikaanse markt 39.000 dollar en zou begin 2022 in productie gaan.
In afwachting daarvan zijn er drie versies: een tweewielaangedreven ‘Long Range’ met een WLTP-rijbereik van 540 kilometer voor 56.000 euro, en twee Dual Motor-varianten met vierwielaandrijving dankzij een extra elektromotor. De eerste kost 60.000 euro (Long Range), de tweede 69.000 euro (Performance). Zij hebben een nog niet gehomologeerd WLTP-rijbereik van 505 en 480 kilometer. De Performance accelereert naar 100 km/u in 3,7 seconden.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...