Officieel: Volkswagen Caddy, de nieuwe beste vriend van gezinnen

Volkswagen stelt de vijfde generatie voor van zijn Caddy, een bedrijfsvoertuig dat ook gezinnen kan verleiden.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 21 februari 2020
  • Lancering

Officieel: Volkswagen Caddy, de nieuwe beste vriend van gezinnen

Volkswagen beloofde voor deze nieuwe generatie een Caddy met een ‘sportiever’ uiterlijk. Die nieuwe designrichting moeten we dan toch vooral in de details gaan zoeken, aan het radiatorrooster en de koplampen, want de algemene vorm van dit voertuig met professionele roots wordt toch vooral door de functie bepaald.

Officieel: Volkswagen Caddy, de nieuwe beste vriend van gezinnen

Toch is deze vijfde generatie van de Caddy volledig nieuw, aangezien hij voortaan op de modulaire MQB-architectuur rust. Zijn voorganger, waarvan de basis al uit 2000 stamde, kon daar nog geen aanspraak op maken.

Officieel: Volkswagen Caddy, de nieuwe beste vriend van gezinnen

De Caddy gebruikt dit nieuwe platform om stevig breder te worden (+62 mm), maar hij is ook in de lengte gegroeid. De ‘korte’ versie is 93 mm langer dan de huidige generatie en meet nu 4,5 meter. Later volgt ook een variant met lange wielbasis. Deze Caddy Maxi wordt 4,85 meter lang. Goed om weten voor kroostrijke gezinnen: de nieuwe generatie van de bestelbreak zal weer 5 of 7 zitplaatsen tellen.

Officieel: Volkswagen Caddy, de nieuwe beste vriend van gezinnen

De generatiewissel is ook in het interieur en in de uitrustingslijst te zien. De nieuwe Caddy is verkrijgbaar met een digitaal instrumentenbord (scherm van 10,25 duim) dat kan worden gecombineerd met een groot centraal aanraakscherm met een doormeter van 6,5; 8,25 of 10 duim, afhankelijk van de gekozen versie. In totaal heeft het model 19 rijhulpsystemen, waaronder autonoom rijden van niveau 2.

Officieel: Volkswagen Caddy, de nieuwe beste vriend van gezinnen

De nieuwe Caddy is verkrijgbaar met drie 2.0 TDI-diesels (75 tot 122 pk), een 1.5 TSI van 116 pk en een aardgasmotor van 130 pk. Het duurt echter nog wel tot eind 2020 voor hij in België op de markt komt.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Toyota Urban SUV Concept: toekomstige bZ2X

Toyota Urban SUV Concept: toekomstige bZ2X

Tijdens de Keshinki, de jaarlijkse bijeenkomst die het Autosalon van Brussel vervangt, heeft Toyota een verleidelijke conceptcar onthuld in de vorm van een volledig elektrische compacte SUV.

Tesla Cybertruck: 755 km autonomie en 0-100 km/u in 2,7 s

Tesla Cybertruck: 755 km autonomie en 0-100 km/u in 2,7 s

De eerste Cybertrucks zijn eindelijk van de band gerold in de Gigafactory in Texas en aan klanten overhandigd! Een elektrische pick-up die veel van de beloften van 4 jaar geleden nakomt, maar niet allemaal...

Peugeot 208 Rallye: de looks heeft hij, de rest moet je zelf doen

Peugeot 208 Rallye: de looks heeft hij, de rest moet je zelf doen

Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.

Lotus onthult een nieuwe supercharger

Lotus onthult een nieuwe supercharger

De snelladers van Lotus halen een laadvermogen tot 450 kW!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
5 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 56.000
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 21.990
2021
33.000 km