Volkswagen
Een grote compressor in een kleine Polo? Dat klinkt als een verleidelijk recept, en het bewijst dat de Volkswagen-groep – met een klein duwtje in de rug – weldegelijk een echte funauto kan bouwen!
Een overvloed aan infotainmentschermen leidt volgens de man alleen maar af.
We hoorden het vorig jaar al bij de hoofddesigner van DS Automobiles: stop met al die schermen in auto’s. Maar terwijl Thierry Métroz daarbij vooral de lelijkheid ervan aankaartte, hekelt de CEO van BMW hun impact op de veiligheid. Volgens Zipse is elk scherm dat je blik van de weg afleidt een gevaar voor het verkeer en zullen dat soort schermen in de toekomst zelfs verboden worden.
Zipse deed die uitspraak tijdens een mediabriefing in het hol van de leeuw: de technologiebeurs CES. Dat schrijft Automotive News Europe. “Afleiding is de grootste oorzaak van ongevallen, niet snel rijden,” aldus Zipse, die schat dat over 10 jaar de schermen op de middenconsole van auto’s verleden tijd zullen zijn. Een sterk contrast met concurrent Mercedes, dat met zijn ‘Hyperscreen’ absoluut de grootste wil hebben.
Hoe we dan wel de nodige informatie zullen krijgen tijdens het rijden? Via head-up displays die de hele voorruit beslaan in plaats van het kleine gebied dat ze nu projecteren in het gezichtsveld van de bestuurder. En dat was natuurlijk het hele uitgangspunt van het betoog van Zipse, die op de beurs het doek trok van de BMW i Vision Dee Concept. Die maakt gebruik van technologie die volgens BMW de juiste info op het juiste moment toont aan de bestuurder en op die manier veiliger rijden mogelijk maakt in plaats van af te leiden.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Een grote compressor in een kleine Polo? Dat klinkt als een verleidelijk recept, en het bewijst dat de Volkswagen-groep – met een klein duwtje in de rug – weldegelijk een echte funauto kan bouwen!
Ben jij er klaar voor om de sensatie van je leven te ervaren? Vroom heeft 5 felbegeerde plaatsen veiliggesteld, zodat jij de co-piloot kan worden van een Porsche GT3 of GT4 tijdens de Porsche Club Francorchamps Days op 8 of 9 april. Wees er snel bij voordat deze unieke kans aan je voorbij gaat!
Deze Mitsubishi XRT Concept is de voorbode van de volgende L200. Hij komt op de markt in Thailand en vervolgens in de rest van Azië en Oceanië, maar zal hij tot Europa geraken?
In plaats van een ‘echte’ camper te moeten kopen, kan je ook tijdelijk de nodige accessoires in een op maat gemaakte module voor je auto aanschaffen. Zoals met de QUQUQ Busbox-4, speciaal gemaakt voor de meest lifestylegeoriënteerde EV van het moment: de VW ID. Buzz!