MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Een overvloed aan infotainmentschermen leidt volgens de man alleen maar af.
We hoorden het vorig jaar al bij de hoofddesigner van DS Automobiles: stop met al die schermen in auto’s. Maar terwijl Thierry Métroz daarbij vooral de lelijkheid ervan aankaartte, hekelt de CEO van BMW hun impact op de veiligheid. Volgens Zipse is elk scherm dat je blik van de weg afleidt een gevaar voor het verkeer en zullen dat soort schermen in de toekomst zelfs verboden worden.
Zipse deed die uitspraak tijdens een mediabriefing in het hol van de leeuw: de technologiebeurs CES. Dat schrijft Automotive News Europe. “Afleiding is de grootste oorzaak van ongevallen, niet snel rijden,” aldus Zipse, die schat dat over 10 jaar de schermen op de middenconsole van auto’s verleden tijd zullen zijn. Een sterk contrast met concurrent Mercedes, dat met zijn ‘Hyperscreen’ absoluut de grootste wil hebben.
Hoe we dan wel de nodige informatie zullen krijgen tijdens het rijden? Via head-up displays die de hele voorruit beslaan in plaats van het kleine gebied dat ze nu projecteren in het gezichtsveld van de bestuurder. En dat was natuurlijk het hele uitgangspunt van het betoog van Zipse, die op de beurs het doek trok van de BMW i Vision Dee Concept. Die maakt gebruik van technologie die volgens BMW de juiste info op het juiste moment toont aan de bestuurder en op die manier veiliger rijden mogelijk maakt in plaats van af te leiden.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...