Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Net als Kia kiest ook Hyundai voor een milde hybride op 48 volt. En dat geldt niet alleen voor de grote 2.0 diesel.
Op het salon van New York toonde Hyundai al de nieuwe looks van de Tucson. Toen kwamen we al te weten dat de 1.7 diesel plaats zou maken voor een modernere 1.6. Enkele weken voor zijn commerciële debuut in Europa deelt Hyundai meer details mee over de technische evolutie van de Tucson. Die neemt het mild hybrid-systeem over van de Kia Sportage, op basis van de 2.0 diesel van 186 pk.
Een alternator-starter met kleine lithium-ionbatterij van 0,44 kWh zorgt voor een boost van 12 kW (ongeveer 16 pk) bij acceleraties, terwijl de Kia het met 10 kW stelt. Het systeem recupereert kinetische energie ook efficiënter bij het afremmen. Daarmee zou Hyundai 7 procent zuiniger scoren qua verbruik en CO2-uitstoot op de NEDC-cyclus, terwijl het de meest drastische pollutienormen in Europa naleeft.
Hyundai zegt ook dat de 48 volt-technologie op de nieuwe Tucson ook op de 1.6 CRDi zal worden toegepast. Die wordt verwacht in de lente van 2019.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.