Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Net als Kia kiest ook Hyundai voor een milde hybride op 48 volt. En dat geldt niet alleen voor de grote 2.0 diesel.
Op het salon van New York toonde Hyundai al de nieuwe looks van de Tucson. Toen kwamen we al te weten dat de 1.7 diesel plaats zou maken voor een modernere 1.6. Enkele weken voor zijn commerciële debuut in Europa deelt Hyundai meer details mee over de technische evolutie van de Tucson. Die neemt het mild hybrid-systeem over van de Kia Sportage, op basis van de 2.0 diesel van 186 pk.
Een alternator-starter met kleine lithium-ionbatterij van 0,44 kWh zorgt voor een boost van 12 kW (ongeveer 16 pk) bij acceleraties, terwijl de Kia het met 10 kW stelt. Het systeem recupereert kinetische energie ook efficiënter bij het afremmen. Daarmee zou Hyundai 7 procent zuiniger scoren qua verbruik en CO2-uitstoot op de NEDC-cyclus, terwijl het de meest drastische pollutienormen in Europa naleeft.
Hyundai zegt ook dat de 48 volt-technologie op de nieuwe Tucson ook op de 1.6 CRDi zal worden toegepast. Die wordt verwacht in de lente van 2019.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...