Ook de Opel Grandland toont zijn tanden in GSe-uitvoering

Na de Astra is het de beurt aan de Grandland SUV om het nieuwe sportieve geëlektrificeerde label van Opel opgekleefd te krijgen.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 27 oktober 2022
  • Lancering

Het legendarische sportieve GSe-label van Opel, dat opnieuw van onder het stof gehaald werd met de Manta Gse restomod concept (die we zelfs konden testen!), verspreid zich verder in de catalogus van het Duitse merk. Maar terwijl het vroeger stond voor ‘Grand Sport Einspritzung’ (Grand Sport Injectie), evolueert het GSe-label voor zijn wederopstanding naar ‘Grand Sport Electric’. Het is dus voortaan voorbehouden voor geëlektrificeerde modellen. 

Nog altijd 300 pk, maar...

Net als bij de onlangs onthulde Astra GSe heeft ook de nieuwe Grandland GSe een plug-in hybride aandrijflijn onder de motorkap. De SUV krijgt echter een extra elektromotor op de achteras voor maximaal 300 pk en vierwielaandrijving (tegen 225 pk voorwielaandrijving in de Astra GSe). Dat betekent dat de auto vanuit stilstand in 6,1 seconden naar de 100 km/u sprint en een top van 235 km/u kan halen. Deze motor werd al geïntroduceerd op de Grandland Hybrid4 vóór zijn facelift. Maar het nu wordt hij gekoppeld aan een sportievere uitrusting en ophanging.

Responsiever


Opel zegt dat het de ophanging en de stuurkalibratie heeft herzien om de Grandland in deze GSe-versie dynamischer te maken. Qua styling krijgt deze versie 19 duim grote velgen, een speciale diffusor en de optie om hem met een zwarte motorkap te bestellen. Aan boord zijn ook Alcantara sportzetels met GSe-opschrift.

De Grandland GSe claimt een WLTP-verbruik van 1,3 l/100 km en een CO2-waarde van 29 tot 31 g/km.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Opel Grandland? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Opel Grandland-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km