Land Rover
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
De Japanse constructeur Mazda wil tegen 2030 al zijn modellen voorzien van een elektrische aandrijving. Het is daarmee niet de eerste constructeur die een koerswijziging inzet, en zeker niet de laatste.
De uitstootnormen worden wereldwijd namelijk steeds strenger. In Europa mag de gemiddelde CO2-uitstoot van een auto tegen 2021 volgens de NEDC-cyclus bijvoorbeeld nog maar 95 g/km bedragen. Constructeurs met veelal grotere modellen, zoals Volvo, Jaguar Land Rover en BMW, leggen hun deadline daarom dichter.
Mazda zou volgens de Japanse media op 2030 mikken, aldus persbureau Reuters. Het wil daarvoor gebruik maken van milde hybrides, klassieke hybrides en volledig elektrische modellen. Vanaf 2019 wil het merk elektrische aandrijflijnen op zijn modellen introduceren. Mazda slaat daarvoor de handen in elkaar met Toyota. Vorige maand presenteerden de Japanners nog een hyperefficiënte SkyActiv X-motor, die in hybrides kan worden gebruikt.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...