Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Na Kia bevestigt ook Hyundai dat het rijbereik van zijn elektrische auto overschat werd tijdens de homologatieprocedure. De Kona EV belandde dus terug op de testbank.
Eerst kwam Kia met het nieuws van zijn Niro EV. De technisch verwante Hyundai zit dus met hetzelfde probleem: het onafhankelijke bureau dat de homologatie van de Kona EV uitvoerde volgens de WLTP-cyclus maakte een fout in de berekeningen. Het aandeel van het verbruik in de stad (wat minder energieverslindend is voor een elektrische auto) werd overschat, waardoor de totale homologatie een te gunstig cijfer kreeg.
Het rijbereik van de Kona EV werd berekend op 482 kilometer met de batterij van 64 kWh, met de batterij van 39 kWh bedroeg het 312 kilometer. Volgens de gecorrigeerde procedure haalt de grootste batterij nu een rijbereik van 449 kilometer, de kleinste een van 289 kilometer.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.