Nissan
De Nissan Qashqai krijgt een facelift voor 2024. De compacte SUV geniet van nieuwe technologie en een sterk vernieuwd design, dat zijn inspiratie haalt bij de oude Japanse krijgers.
“M” is natuurlijk de letter van sportieve BMW’s. Maar ook Volvo wil nu iets met die letter gaan doen.
Volvo begint aan een nieuw merk dat “M” heet. Volgens de Zweden moet dat “mobiliteitsoplossingen uitbreiden (…) door via een intuïtieve app on demand toegang te geven tot auto’s en diensten”. De M van Volvo heeft dus maar weinig te maken met de M van BMW.
De nieuwe dienst zou vanaf de lente van 2019 gelanceerd worden in Zweden en de Verenigde Staten. Het moet voor stedelijke en voorstedelijke klanten een alternatief bieden voor autobezit. Het nieuwe M-merk werkt aan zelflerende technologie die meer dan alleen de plaats van de auto aangeeft, maar de gebruiker ook vraagt naar zijn precieze behoeften voor een dienst op maat.
Met dit systeem wil Volvo een groter publiek bereiken dan met zijn klassiek verkochte auto’s. “De lancering van M is een nieuwe vorm van inkomsten voor Volvo Cars en past volledig in de ambitie om de komende tien jaar rechtstreeks in contact te komen met meer dan vijf miljoen klanten”, zegt Volvo-CEO Håkan Samuelsson.
De Nissan Qashqai krijgt een facelift voor 2024. De compacte SUV geniet van nieuwe technologie en een sterk vernieuwd design, dat zijn inspiratie haalt bij de oude Japanse krijgers.
Na hem eerst te hebben gespot bij Mercedes, lijkt de volledig elektrische tegenhanger van de C-Klasse nu zijn wintertests te ondergaan.
Na eerst de versie met de Nettuno-V6 te hebben onthuld, is de Maserati GranCabrio er nu ook als volledig elektrische Folgore.
De Italiaanse regering had het niet zo voor het idee dat Alfa Romeo de naam van de hoofdstad van Lombardije zou gebruiken voor zijn compacte SUV.