MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Het Zweedse merk vindt dat zijn waarden niet langer overeenkomen met die van de Vereniging van Europese Autoconstructeurs (ACEA).
Na de groep Stellantis keert nu ook Volvo de ACEA de rug toe. De constructeur vindt dat de houding van de vereniging tegenover de elektrische transitie niet in overeenstemming is met zijn eigen waarden. Om niet te zeggen dat ze er diametraal tegenover staan. Zo vindt de ACEA het verbod op verbrandingsmotoren in 2035 bijvoorbeeld irrationeel, terwijl Volvo al in 2030 puur elektrisch wil worden.
“We zijn tot de conclusie gekomen dat de strategie en de ambities van Volvo Cars op het vlak van duurzaamheid niet afgestemd zijn op de positie en de manier van werken van de ACEA in dit stadium. Wij denken daarom dat het op dit moment beter is om een andere weg te kiezen”, zo verklaart het merk. Volvo gelooft namelijk rotsvast in de elektrische aandrijving. Het merk heeft trouwens net aangekondigd een nieuwe fabriek te openen die volledig aan dit soort motoren is gewijd.
Met leden zoals BMW, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz, Renault, Toyota of Volkswagen heeft de ACEA nog steeds voldoende slagkracht tegenover de Europese politieke wereld. Maar leden verliezen zoals Stellantis of Volvo blijft toch een harde slag voor de organisatie, die begin de jaren ’90 het licht zag.
Ben jij op zoek naar een Volvo? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volvo-zoekertjes nu hier:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...