Hyundai
Hyundai brengt steeds meer modellen uit met een charismatische look, zoals deze nieuwe Sonata, die duidelijk geen saaie berline meer is.
Eindelijk is er een breakversie van de nieuwe Astra. Hij kiest dezelfde motoren als zijn Franse neef Peugeot 308, maar zijn koffer is wel wat slimmer…
Na de lancering van de berline onthult de Astra nu zijn ‘verhuisversie’. We mogen zeggen dat de designers zich niet zwaar hebben overzet om deze Sports Tourer te bedenken, want het gaat gewoon om een langere Astra. Met uitzondering van de lagere tildrempel dan in de berline, waardoor de nummerplaat naar de kofferklep moest verhuizen, is alles identiek. De achterlichten zijn bijvoorbeeld rechtstreeks overgenomen van de vijfdeurs. Dat neemt niet weg het resultaat verre van onaangenaam is.
Hoewel hij 6 centimeter korter is dan de vorige Astra break, biedt de nieuwkomer een iets groter laadvolume: 608 tot 1.634 liter met alle stoelen neergeklapt. Die ruimte probeert bovendien ‘intelligent’ te zijn: de vloer kan in een handomdraai worden gefixeerd in een hoge of een lage positie, of onder een hoek van 45 graden. En als je het bagagescherm niet nodig hebt, past het onder die vloerplaat, ongeacht in welke positie die staat. Dergelijke praktische details kunnen het verschil maken bij dagelijks gebruik.
Omdat hij is gebaseerd op hetzelfde platform als de Peugeot 308 neemt hij er ook de motoren van over, met inbegrip van de hybrides. Hij is er dus met diesel- en benzinemotoren van 110 of 130 pk en met plug-inhybrides van 180 of 225 pk. Let er wel op dat de koffer van de PHEV’s door de batterij geen mobiele laadvloer heeft en slechts 548 tot 1.574 liter slikt.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Hyundai brengt steeds meer modellen uit met een charismatische look, zoals deze nieuwe Sonata, die duidelijk geen saaie berline meer is.
Een grote compressor in een kleine Polo? Dat klinkt als een verleidelijk recept, en het bewijst dat de Volkswagen-groep – met een klein duwtje in de rug – weldegelijk een echte funauto kan bouwen!
Jaguar zwaait een icoon in stijl uit in het noorden van het Iberisch schiereiland, met een rit van bijna 1.000 km tussen Sitges en San Sebastian achter het stuur van de nieuwe F-Type 75 Edition. Een test langs de mooiste wegen van Catalonië, Aragon, Navarra en het Baskenland met meer dan 500 pk onder de rechtervoet!
Ter gelegenheid van zijn Europese première konden we Peugeots belangrijke Inception Concept in levende lijve ontdekken. Interesse in een kleine rondleiding van het model?