Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Opel trekt naar het salon van Frankfurt met een sportieve Insignia: de GSi. Die wordt in afwachting van een eventuele OPC de krachtigste versie van deze sedan.
De naam GSi heeft veel betekenis voor Opel, maar was al enkele jaren van de markt verdwenen. Vooral in de jaren 80 en 90 maakten de Duitsers indruk met de Manta, Kadett en Astra GSi.
Nu krijgt de Insignia GSi die taak toebedeeld. Daarvoor maakt hij gebruik van een tweeliter viercilinder turbobezine, die 260 pk en 400 Nm produceert. Later volgt er nog een dieselversie. Acceleratiecijfers geeft Opel nog niet op, maar het beklemtoont wel dat deze Insignia GSi sneller rond de Nürburgring rijdt dan de vorige Insignia OPC. Daar zit het gewichtsverlies van 160 kilogram ongetwijfeld voor iets tussen…
Dat is trouwens niet de enige link die deze Insignia GSi met Duitslands beroemdste circuit heeft: Opel stelde het chassis af op de Nürburgring, en zorgde voor een 10 millimeter lagere ophanging, stuggere dempers en stevige Brembo-remmen. Het vermogen wordt via een achttrapsautomaat via een torque vectoring-systeem naar de vier wielen gestuurd.
Herkennen doe je de Insignia GSi natuurlijk aan zijn beroemde GSi-logo, maar ook aan de chromen luchtinlaten in de voorbumper, de subtiele achterspoiler en de 20-duimsvelgen. Binnenin zorgen specifieke sportzetels en een sportstuur voor de sportieve details.
De Insignia GSi maakt zijn debuut in september op het autosalon van Frankfurt.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.