Tesla
De Model S Plaid met ‘Track package’ mag zich voortaan de snelste auto op de Nürburgring noemen, dankzij een rondetijd van 7 minuten 25.231 seconden.
Opel kondigde eerder al aan dat het GSi-logo terug zou keren naar de Corsa. Meer gaf het toen niet prijs. Tot vandaag…
Na de Insignia krijgt nu dus ook de Corsa het sportieve “GSi”-logo. De Corsa GSi houdt het midden tussen een gewone Corsa en een radicale OPC, en komt deze zomer op de markt. Na eerder al foto’s te hebben vrijgegeven, volgen nu de specificaties.
Geen verrassing: onder de motorkap huist de recente 1.4 Turbo met 150 pk. Die had de Corsa al, maar zet sportieve prestaties neer: 0-100 km/u in 8,9 seconden en een topsnelheid van 207 km/u. Daarmee wordt het een uitdager voor de %%ilink_20056_Suzuku Swift Sport%% (8,1 seconden en 210 km/u).
Het koppel van 220 Nm in het turboblok zorgt voor mooie hernemingen. Temeer omdat Opel de motor combineert met een manuele zesversnellingsbak met korte verhoudingen. In vijfde versnelling heeft de Corsa bijvoorbeeld minder dan 10 seconden nodig om van 80 naar 120 km/u te accelereren. De CO2-uitstoot bedraagt 143 tot 147 gram, afhankelijk van de banden. Prijzen zijn nog niet bekend.
De Model S Plaid met ‘Track package’ mag zich voortaan de snelste auto op de Nürburgring noemen, dankzij een rondetijd van 7 minuten 25.231 seconden.
De Tsjechische SUV geeft zich bloot zonder enige vorm van camouflage! Nu ja, zijn onderstel toch...
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!