Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Terwijl er in januari opnieuw hoop was voor het in moeilijkheden verkerende SsangYong, komt Edison Motors nu niet op tijd met geld over de brug.
Het zit de Zuid-Koreaanse autobouwer SsangYong niet mee. Het bedrijf zit financieel in slechte papieren, maar vond in landgenoot Edison Motors een partner om de toekomst te garanderen. Eind februari werd een reddingsplan voorgesteld en een maand later zou Edison het overnamesaldo betalen zodat het plan begin april in werking zou kunnen treden na goedkeuring door de schuldeisers. Maar de potentiële partner vraagt nu uitstel voor de vergadering met de schuldeisers, en komt niet met geld over de brug. SsangYong weigert en gaat op zoek naar een nieuwe investeerder. Terug naar af.
Toch lijkt SsangYong niet bezorgd om zijn toekomst, en het benadrukt het dat het in een veel betere positie zit dan toen de overnamegesprekken door Edison Motors startten. De Korando e-Motion is ondertussen gelanceerd en de J100, een ‘Jeep-achtige’ C-segment SUV die iets groter is dan de Korando, is productieklaar. Bovendien werkt SsangYong samen met het Chinese BYD aan de ontwikkeling van een 100% elektrische versie van die laatste.
Intussen schakelt de autobouwer over op een dubbele productieshift om 13.000 bestelde auto’s versneld te kunnen bouwen, en gaat het auto’s assembleren in Saoedi-Arabië. Ook de leveranciers lijken er vertrouwen in te hebben, want zij hebben beloofd om onderdelen te blijven leveren.
Ben jij op zoek naar een SsangYong? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Ssangyong-zoekertjes nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...