Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Na de gewone 308 gaat nu ook de GTi onder het mes. Technische wijzigingen staan er niet op het programma. De facelift blijft dus een louter cosmetische ingreep.
Vorige maand ging het doek al van de gefacelifte gewone 308. Die kreeg een hertekende voorkant en een geüpdatet infotainmentsysteem. Daarnaast volgden er enkele ingrepen in het motorgamma.
De Fransen zetten het mes ook in het motoraanbod van de 308 GTi: de 250 pk-versie verdwijnt, waardoor de krachtigere 270 pk-versie overblijft. Die zorgt met behulp van een sperdifferentieel tussen de voorwielen en een manuele zesbak voor knalprestaties.
De GTi krijgt op zijn beurt ook een geüpdatete voorkant. Die oogt een stuk agressiever dan voordien, dankzij grotere luchthappers. Liefhebbers van in het oog springende koetswerkkleuren zullen blij zijn te lezen dat je naast de rood-zwarte “Coupe Franche” voortaan ook kunt kiezen voor een blauw-zwarte variant.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.