MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Tegenover de Porsche 356 Speedster waarop het design van de PGO Cévennes gebaseerd is, oogt hij een beetje geforceerd. De PGO is moeilijk in een vakje te duwen en straalt nostalgie uit zonder achterhaald te zijn. Door een speciale serie, helemaal in het zwart, laat de open sportwagen opnieuw van zich spreken. Kwestie van niet te vergeten dat de kleine artisanale autobouwer uit Frankrijk nog altijd overleeft.
Het zwarte kleedje wordt afgewisseld met enkele lichtere, rode accenten op de velgen en de logo's. De algemene lijn is retro, maar PGO waagt zich ook aan enkele higtechdetails, zoals de zijspiegelkappen in koolstofvezel en de laagprofielbanden met 17-duimsvelgen.
Onder de motorkap vinden we een oude bekende, namelijk een tweeliter benzinemotor van Peugeot. Deze motor wordt niet meer gebruikt door de PSA-groep, die hem vervangen heeft door een 1.6 turbo ontwikkeld in samenwerking met BMW. De tweeliter levert 140 pk (twee paarden meer dan in de andere Cévennes) en heeft geen moeite om de 980 kg van deze schoonheid voort te bewegen. De Cévennes rust op een buizenchassis en heeft een koetswerk uit composietmateriaal. Hij is bijgevolg erg licht.
Gekoppeld aan een manuele bak met vijf versnellingen (een viertrapsautomaat is een optie), presteert de Cévennes zeker voldoende: 215 km/u en 0 tot 100 km/u in minder dan 7 seconden. En dat met een gemiddeld verbruik van 8,2 l/100 km (8,4 met automaat).
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...