Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
De Zweedse autobouwer in handen van de gigant Geely heeft de gewoonte aangenomen om zijn modellen met een cijfer te benoemen. De eerste was een plug-inhybride coupé die in 2017 werd voorgesteld onder de naam Polestar 1, de tweede is een elektrische berline uit 2019 en die heet Polestar 2. Hun volgende project heet… Polestar 0. Neen, de Zweden zijn de tel niet kwijtgeraakt, maar deze auto moet vanaf zijn productie volledig uitstootvrij zijn.
In werkelijkheid gaat het project niet over één specifieke auto, maar is het eerder een manier van het merk om aan te kondigen dat zijn volledige productie uitstootvrij moet worden, van het prille begin tot het einde. Vandaag is de Polestar 2 ondanks zijn elektrische aandrijving namelijk niet volledig koolstofvrij, zo bevestigt CEO Thomas Ingenlath: “De Polestar 2 verlaat vandaag de fabriek met een ecologische voetafdruk”.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!