Polestar 2 BST Edition 230: exclusief bisnummer

Polestar brengt opnieuw een gelimiteerde BST Edition-sportversie uit van zijn elektrische berline Polestar 2, die onlangs een facelift kreeg.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 22 maart 2023
  • Lancering

Neem de vorige limited edition BST Edition 270 en de onlangs gefacelifte Polestar 2, meng ze samen en voilà: je krijgt deze BST Edition 230. Concreet wil dat zeggen dat Polestar zijn vernieuwde Polestar 2 dezelfde sportieve ingrediënten geeft als voor de beperkte BST-reeks die in 2022 werd uitgebracht. Dat houdt een verlaagd koetswerk in (-25 mm), tweewegs instelbare Öhlins-dempers en 20% stijvere veren.

Nebula Green

Ook het design evolueert mee, met de komst van een nieuwe en exclusieve groene lakkleur met de naam Nebula Green. Optioneel kan je ook een matzwarte streep over de hele lengte van de carrosserie krijgen. Aan boord zijn de zetels en het stuur bekleed in MicroSuede-stof, gemaakt van gerecycleerd nubuckleer.

230 exemplaren

Qua techniek verandert er niets. Deze BST Edition 230 is gebaseerd op de Polestar 2 Long Range Dual Motor met Performance pack en wijzigt daarbij niets aan de specificaties. De twee elektromotoren ontwikkelen samengeteld 350 kW (476 pk) en 680 Nm. Daarmee wordt de 100 km/u in 4,4 seconden bereikt en haal je een topsnelheid van 205 km/u. De nieuwe naam van de BST Edition 230, ten opzichte van de 270, komt van het aantal exemplaren dat zal worden geproduceerd. Deze keer zal Polestar er namelijk slechts 230 bouwen.

€84.900

Deze exclusiviteit heeft natuurlijk ook zijn prijs. De Polestar 2 BST Edition 230 is online te bestellen vanaf €84.900 euro. Ter vergelijking, een gewone Polestar 2 Long Range Dual Motor kost €60.690, terwijl de Performance-versie met evenveel vermogen als de BST €67.190 moet opbrengen.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Polestar? Kies uit meer dan 35.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Polestar-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km