Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De elektrische berline wil de strijd aangaan met de Porsche Taycan, onder andere dankzij een bijzonder stijve aluminium architectuur die in Engeland ontwikkeld is.
Polestar wil duidelijk zijn territorium afbakenen! De catalogus van de autobouwer zal dit jaar uitgebreid worden met een grote SUV die de naam ‘3’ krijgt. Daarna is een sportief vierdeurs model met de naam ‘5’ gepland voor 2024. En die berline wil duidelijk in de voetsporen treden van Porsche en zijn Taycan, dankzij een gelijmd aluminium onderstel dat in de Britse vestiging van het merk ontwikkeld is.
Deze nieuwe in-house ontwikkelde architectuur verhoogt de stijfheid van het voertuig tot een niveau “dat hoger is dan dat van een sportwagen of een traditionele tweezits supercar.” Nog een voordeel van deze nieuwe structuur: zijn gewicht. Polestar kondigt aan dat zijn ‘5’ “minder zwaar zal zijn dan auto’s uit een lager segment.” Dat is een pluspunt voor de dynamiek, maar ook voor het rijbereik! Dat willen we graag zelf ontdekken.
Deze techniek zou ook de productietijd verkorten omdat het onderstel en het koetswerk tegelijkertijd gebouwd kunnen worden. Maar die productie is nog niet voor meteen! De lancering van de Polestar 5 is pas voorzien in 2024. Op dit moment hebben we naast enkele foto’s van het onderstel en zijn profiel nog geen informatie over deze elektrische vierdeurs. Maar één ding is zeker, we volgen de ontwikkelingen op de voet, want de hij lijkt ons veelbelovend...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...