Mazda
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Een ‘gewone’ Porsche 911 Turbo levert al adembenemende prestaties en toch willen enkele heren uit Stuttgart blijkbaar nog meer. Porsche komt daarom met de Turbo S, met nog meer vermogen en koppel.
Het vermogen klimt met 30 pk en dikt aan tot 530 pk. Met 700 Nm trek je zo de stenen uit de grond. Van 0 tot 100 km/u duurt maar 3,3 seconden, van 0 tot 200 km/u wordt in 10,8 seconden afgelegd. Pas bij 315 km/u houdt de 911 Turbo S het voor bekeken. En toch bedraagt het gemiddelde verbruik maar 11,4 l/100 km, waardoor hij net zo zuinig is als zijn zwakkere broer. De versnellingsbak is altijd een PDK met schakellepels aan het stuur, dubbele koppeling en zeven verhoudingen.
Specifieke 19-duimsvelgen, verstelbare sportstoelen, een snelheidsregelaar, cd/dvd-lader, tweekleurig leder: verfijning alom. Toch blijft het binnen de perken en is het verschil met de gewone Turbo niet te groot. Wel leuk is dat de ingenieurs standaard voor een mechanisch differentieel en keramische remschijven kozen. Je kunt nog altijd kiezen uit een coupé en een cabrio.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?