BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Porsche wil absoluut een belangrijke speler worden in de markt van de elektromobiliteit. Dat zagen we onlangs al, toen het merk zich voor bijna 25 procent inkocht bij de elektrische sportwagenbouwer Rimac, en vandaag bewijst de constructeur het opnieuw door aan te kondigen dat het een fabriek voor de productie van batterijcellen wil neerpoten op Duits grondgebied.
Die strategische keuze is ingegeven door Oliver Blume, de algemene directeur van het merk. Aan de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung verklaarde hij: “Batterijcellen zijn een sleutelonderdeel voor de Duitse auto-industrie en die moeten we ook in eigen land hebben […]. Porsche kan op dit domein een pioniersrol spelen.” De toon is gezet.
Porsche wil een hoogtechnologische fabriek neerpoten in de universiteitsstad Tübingen, in het hart van de deelstaat Baden-Württemberg.
Concreet zou Porsche de batterijen voor zijn elektrische modellen kopen bij moederhuis Volkswagen, dat niet minder dan zes batterijcelfabrieken wil gaan bouwen op het Oude Continent, maar dat ook de wereldwijde oplaadinfrastructuur voor elektrische voertuigen wil gaan uitbreiden.
Oliver Blume preciseert echter: “Er zal ook een segment zijn voor highperformance-batterijcellen”. En die moeten van Porsche gaan komen. “Net zoals we steeds hoogperformante verbrandingsmotoren hebben ontwikkeld, willen we nu de kar trekken in het domein van de krachtige batterijen.”Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...