Porsche geeft een blik op Taycan Cross Turismo

De allewegenbreak zal in Europa ongetwijfeld nog meer succes kennen dan de berlineversie.
  • Troubleyn  Bert Troubleyn Bert
  • 25 februari 2021
  • Toekomst
Porsche geeft een blik op Taycan Cross Turismo
De Porsche Taycan verkoopt goed. Zo goed zelfs dat de lancering van de breakversie Cross Turismo is opgeschoven van 2020 naar de zomer van 2021: er was vorig jaar gewoon niet voldoende productiecapaciteit over.
Porsche geeft een blik op Taycan Cross Turismo
Maar over een paar maand komt dus ook de (zeer lichtjes) verhoogde stationversie van de elektrische sportberline eraan en Porsche begint ons te plagen met korte video’s en foto’s. Omdat de camouflage op de officiële beelden zo goed als onbestaande is, kunnen we ons al een goed beeld vormen van hoe de elektrische break er zal uitzien. Omdat het dak naar achteren doorloopt maar wel veel smaller is dan de achterste wielkasten, oogt de Cross Turismo veel breder dan de Taycan berline waar hij van is afgeleid.
Porsche geeft een blik op Taycan Cross Turismo
Porsche meldt dat de bodemvrijheid iets groter is dan die van de berline. Bovendien krijgt de auto een specifiek rijprogramma met de naam CUV (de term die Porsche ook gebruikt om cross-overs te omschrijven) dat de auto geschikt maakt voor rijden op ongeasfalteerde ondergrond (gravelwegen, modder en dergelijke meer), zonder er daarom een heuse offroader van te maken – daarvoor is het wachten op de nieuwe elektrische Macan. Porsche zegt al meer dan een miljoen testkilometers te hebben gereden met de nieuwe Taycan-versie.
Porsche geeft een blik op Taycan Cross Turismo
Technische informatie verklapt het merk nog niet, maar ga er maar van uit dat de Cross Turismo onderhuids zo goed als identiek wordt aan de Taycan, met wat lichte aanpassingen aan de ophanging.

Op zoek naar een elektrische wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:

Meer lezen over:

Troubleyn  Bert
Over de auteur: Troubleyn Bert Bert Troubleyn kreeg de liefde voor de auto door zijn moeder ingelepeld. Hij is vooral geboeid door technologische innovatie en door de feiten achter de hypes.
Dat uit zich in een garage waar een hedendaagse elektrische auto broederlijk naast een BMW 8-Reeks uit 1992 staat.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km