Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Porsche is duidelijk overtuigd van het potentieel van de kleine Kroatische autobouwer Rimac Automobili. Deze specialist in elektrische supercars (met vermogens van liefst 2.000 pk) kreeg in juni 2018 al steun van Porsche, dat toen aandelen kocht. In 2019 vergrootte Porsche zijn aandeel tot 15 procent. En vandaag krijgt het 24 procent van Rimac in handen in ruil voor een cashinjectie van 70 miljoen euro.
Lutz Meschke, vicepresident van Porsche, zegt dat “Mate Rimac en zijn team belangrijke partners zijn, vooral om ons te begeleiden in de ontwikkeling van onderdelen. Rimac wordt een eersterangsleverancier voor Porsche en andere constructeurs uit het hightech-segment. Porsche heeft al eerste bestellingen geplaatst bij Rimac voor de ontwikkeling van zeer innovatieve productie-onderdelen”.
Uit die verklaring blijkt dat toekomstige elektrische Porsches steeds meer onderdelen zullen krijgen die door de Kroatische ingenieurs zijn ontwikkeld. Mate Rimac richtte zijn bedrijf op in 2009, toen hij amper 21 jaar oud was. Op iets meer dan tien jaar tijd is hij een hoofdrolspeler geworden in de sector van de elektromobiliteit met een van ’s werelds meest prestigieuze constructeurs als aandeelhouder.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.