Porsche Vision Gran Turismo: digitaal geweld

De Porsche Vision Gran Turismo is bijna klaar om het circuit op te gaan…. in Gran Turismo 7

  • Henckaerts  Arnaud Henckaerts Arnaud
  • 06 december 2021
  • Straf
  • 2.581 weergaven

De tijd dat stijlstudies enkel op internationale salons onthuld werden, ligt al een tijdje achter ons. Tegenwoordig worden ze zelfs speciaal ontwikkeld voor een virtueel bestaan in games, zoals ook deze Porsche Vision Gran Turismo, die je zal kunnen kiezen in de zevende generatie van Gran Turismo, dat op 4 maart 2022 gelanceerd wordt voor Playstation 4 en 5.

Virtuele 918-opvolger?

Het design van de virtuele racewagen is duidelijk herkenbaar als een Porsche, met wat het merk zelf “toekomstgerichte versies van vertrouwde Porsche-elementen” noemt. Wij zien verwijzingen naar de elektrische Taycan, en een profiel dat doet denken aan de legendarische Carrera GT en de 918 Spyder. Misschien toch geen puur hypothetische gaming-Porsche, maar de voorbode van een opvolger voor die laatste? 

Het interieur is uitgekleed tot de essentie, zoals het hoort bij een racewagen, of die nu virtueel is of niet. De tellerpartij bestaat uit een hologram dat boven het racestuurtje lijkt te zweven, en naast lichtgewicht carbon en titanium gebruikt Porsche enkel vegan materialen voor het interieur. 


Uiteraard elektrisch

Wie centraal achterin een hoogtoerige V10 of een krachtige V8 hybride verwacht, is niet helemaal mee met de tijdsgeest. Net als de Mission R Concept die het merk uit Zuffenhausen eerder dit jaar toonde, is ook deze Vision Gran Turismo volledig elektrisch. Voor gamers die nu al willen dromen over hun virtuele rondetijden, dit zijn de technische specificaties:

Acceleratie: 0 - 100 km/u2.1 seconden; 0 – 200 km/u5.4 seconden
Topsnelheid: 350 km/u
Piekvermogen: 820 kW (950 kW met overboost & launch control)
Batterij: 87 kWh
Rijbereik: 500 km (WLTP)
Aandrijving: all-wheel drive


Het merk laat verder weten dat de virtuele racer over actieve aerodynamica beschikt door middel van een beweegbare splitter vooraan en uiteraard een verstelbare spoiler, waardoor hij steeds optimaal tegen het (digitale) asfalt moet kleven.


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Henckaerts  Arnaud
Over de auteur: Henckaerts Arnaud Of het nu een stadsautootje is, een sportwagen of een oldtimer... Arnaud heeft een zwak voor auto's met karakter. En dat mag gerust een Fiat Panda zijn van een jaar of 40 oud! Limburger in hart en nieren, dus de weg naar huis is zelden de snelste, wel de leukste.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Vergeten concept: Dino 206 P Berlinetta Speciale, het model dat een revolutie ontketende in Maranello!

Vergeten concept: Dino 206 P Berlinetta Speciale, het model dat een revolutie ontketende in Maranello!

Tot het begin van de jaren ‘70 bleef Enzo Ferrari halsstarrig weigeren om een auto met motor centraal achterin te verkopen onder zijn eigen naam. De auto die op dat vlak een revolutie aankondigde, was deze Dino 206 Berlinetta Speciale uit 1965!

Top 5 van de meest memorabele Volkswagen Touareg-modellen

Top 5 van de meest memorabele Volkswagen Touareg-modellen

De VW Touareg viert zijn 20ste verjaardag! Daarom besliste VROOM.be om terug te blikken op de meest markante versies van dit model met heel wat records achter zijn naam.

Honda hint naar volgende CR-V

Honda hint naar volgende CR-V

En begint met een reeks afbeeldingen van de eerste plug-inhybride van het merk.

Golf R 20 Years: de krachtigste productie-Golf ooit

Golf R 20 Years: de krachtigste productie-Golf ooit

De 20ste verjaardag van de Golf R32 verdient een beperkte reeks, niet?

Aanbevolen tests voor jou

3,8 /5 Korte test: Peugeot 308 SW, nog steeds top?

Korte test: Peugeot 308 SW, nog steeds top?

Na een eerste kennismaking in het Zuiden van Frankrijk zitten we opnieuw aan het stuur van de Peugeot 308. Dit keer gaat het om een break die voorzien is van een 130 pk sterke diesel. Zal de Française ook in deze configuratie indruk op ons kunnen maken?

3,2 /5 Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Lijken blitse elektrische SUV’s je wat te veel van het goede en te duur? Met deze eerste ‘rationele en betaalbare’ elektrische break zou MG je dan wel eens kunnen verleiden!

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

De twee meest familiale auto’s van de Italiaanse autobouwer krijgen een hybride aandrijving. Blijkt dat we die motorisatie nog niet zo lang geleden al konden ontdekken! Maar biedt hij echt een voordeel onder de motorkap van de Tipo en de 500X?

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

De Duitser strijdt niet met dezelfde wapens als de gezins-SUV van de Amerikaanse elektro-specialist. Maar mag hij toch hopen op een overwinning?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

België, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden openen ook een aantal van hun Superchargers voor alle elektrische voertuigen!

5 meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

5 meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

Het voordeel bij Tesla is dat de modellen maar weinig veranderd zijn in de loop der jaren en dus niet verouderd lijken. En natuurlijk is er de toegang tot het Supercharger-netwerk! Jammer genoeg betekent dat ook dat ze eerder aan de prijs blijven...

Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Het is ondertussen twee maanden geleden dat Volkswagen het doek haalde van de elektrische reïncarnatie van zijn legendarische bus. En we kennen eindelijk de prijzen!

Te koop: een Renault Fuego die eigendom was van de familie Ceaușescu

Te koop: een Renault Fuego die eigendom was van de familie Ceaușescu

De startprijs voor deze auto uit de jaren ‘80: € 500!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Benzine, Manueel

€ 19.571

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km

Benzine, Manueel

€ 21.999
2018
54.490 km

Diesel, Automaat

€ 23.250
2017
84.908 km