Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Jaguar Land Rover heeft een nieuwe motor ontwikkeld met mild hybrid op 48-voltcircuit en elektrische compressor. De zes-in-lijn wordt eerst aangeboden op een speciale reeks van de Range Rover Sport.
Eerder introduceerde Jaguar Land Rover al de plug-inhybride P400e op de Range Rover en Range Rover Sport, en hybride aandrijflijnen onder de motorkap van de nieuwe Range Rover Evoque. Nu komt een geëlektrificeerde zes-in-lijn de huidige V6 vervangen.
De 3.0 heeft naast een klassieke twinscrollturbo een elektrische compressor om de responstijd van de turbo te verminderen. De nieuwe motor krijgt ook een 48-voltcircuit voor een milde hybride aandrijving die remenergie in een kleine batterij bewaart en de acceleraties ondersteunt.
De nieuwe Ingenium-zescilinder produceert 400 pk en 550 Nm. Daarmee gaat de Range Rover Sport in zijn speciale HST-editie naar 100 km/u in 6,2 seconden, en haalt hij een topsnelheid van 225 km/u. De CO2-uitstoot ligt op 213 g/km volgens de gecorreleerde NEDC-cyclus. Iets lager dus dan de 2.0 viercilinder turbo van 300 pk in de Range Rover Sport (218 g/km).
De P400 MHEV is in eerste instantie voorbehouden voor de speciale reeks HST in de Range Rover Sport. Bij ons kost hij € 100.500.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?