Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Net zoals de Jaguar F-Pace een paar dagen geleden heeft de Range Rover Velar recht op een lichte opfrisbeurt om zijn infotainmentsysteem te moderniseren. Hij krijgt er echter ook een plug-inhybride motorversie bij. Die heet ook hier P400e en combineert een 2.0-turboviercilinder op benzine van 300 pk met een elektromotor van 105 kW (143 pk) voor een gecombineerd vermogen van 404 pk.
Zijn 17,1 kWh grote lithium-ionbatterij zit onder de koffervloer en geeft hem een officieel elektrisch rijbereik van 53 kilometer en een WLTP-CO2-uitstoot van 49 g/km.
De Velar gebruikt zijn lichte update bovendien om zich een reeks nieuwe microhybride zescilinders in lijn van de JLR-groep aan te meten: de D300 (diesel van 300 pk), de P340 (benzine van 340 pk) en de P400 (benzine van 400 pk).
De nieuwe Range Rover Velar kan vanaf nu in België worden besteld vanaf 59.350 euro.De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.