Opel
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
We kondigden het gisteren al aan: de nieuwe baas van Renault, Luca de Meo, wil graag twee iconen uit de gloriedagen van het merk weer tot leven wekken. We hebben het dan over de R4 en de R5. Op die manier wil het de wind uit de zeilen nemen van andere modellen met veel karakter, zoals de nieuwe Fiat 500e of de Honda E.
De Franse autobouwer heeft alvast een eerste conceptcar onthuld: een herinterpretatie van de mythische R5. Hoewel sommige analisten hun kritiek niet sparen omdat ze vinden dat de designers van het merk weinig geïnspireerd te werk zijn gegaan, kunnen wij toch alleen maar vrolijk worden van de terugkeer van deze stadswagen met zijn vormen die je uit de duizend kan herkennen.
Praktisch gezien zou de elektrische R5 kunnen rusten op het platform van de Zoé en zo een mooi schaalvoordeel creëren. Luca de Meo paste dit beproefde recept al toe bij Fiat, waar hij heeft bijgedragen aan de reanimatie van de iconische Fiat 500 op basis van de Panda.
Op dit moment is nog geen technische informatie naar buiten gesijpeld, maar we kunnen alvast voorspellen dat deze ‘R5e’ tegen 2023 op de markt zou komen voor een prijs van rond de 20.000 euro.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...