MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
We kondigden het gisteren al aan: de nieuwe baas van Renault, Luca de Meo, wil graag twee iconen uit de gloriedagen van het merk weer tot leven wekken. We hebben het dan over de R4 en de R5. Op die manier wil het de wind uit de zeilen nemen van andere modellen met veel karakter, zoals de nieuwe Fiat 500e of de Honda E.
De Franse autobouwer heeft alvast een eerste conceptcar onthuld: een herinterpretatie van de mythische R5. Hoewel sommige analisten hun kritiek niet sparen omdat ze vinden dat de designers van het merk weinig geïnspireerd te werk zijn gegaan, kunnen wij toch alleen maar vrolijk worden van de terugkeer van deze stadswagen met zijn vormen die je uit de duizend kan herkennen.
Praktisch gezien zou de elektrische R5 kunnen rusten op het platform van de Zoé en zo een mooi schaalvoordeel creëren. Luca de Meo paste dit beproefde recept al toe bij Fiat, waar hij heeft bijgedragen aan de reanimatie van de iconische Fiat 500 op basis van de Panda.
Op dit moment is nog geen technische informatie naar buiten gesijpeld, maar we kunnen alvast voorspellen dat deze ‘R5e’ tegen 2023 op de markt zou komen voor een prijs van rond de 20.000 euro.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...