De visuele veranderingen blijven
subtiel, dus het is zoeken naar de zeven verschillen. Het radiatorrooster werd
groter en krijgt chromen inzetstukken. De koplampen krijgen een nieuwe
lichtsignatuur met C-vorm, net als de recentste Renault-modellen.
Nieuw touchscreen
Binnenin noteren we meer
veranderingen. Een nieuw touchscreen voor het infotainment is responsiever en
duidelijker dan het vorige. De klimaatregeling krijgt nieuwe knoppen, en her en
der zijn er verschillende kleine wijzigingen die de kwaliteitsperceptie moeten
opwaarderen.
Black Edition
De facelift introduceert een
nieuwe uitvoering, Black Edition. Die krijgt sportievere looks en komt bovenaan
het Kadjar-gamma. De Black Edition beschikt over zetels in alcantara, een
zwarte dakhemel, 19-duimsvelgen en contrasterende inzetstukken in de bumpers.
1.3 TCe en 1.7 Blue dCi
Onder de motorkap maken de
recentste Renault-motoren hun opwachting: de nieuwe 1.3 TCe die samen met
Daimler werd ontwikkeld en in de nieuwe Kadjar met 140 en 160 pk te krijgen is,
en de nieuwe Blue dCi-dieselmotoren. De 1.5 Blue dCi produceert 115 pk; de 1.7
Blue dCi die de uitgaande 1.6 dCi vervangt, is goed voor 150 pk. Afhankelijk
van de motor is er nog steeds een EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling of
vierwielaandrijving.
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois
Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?