Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Na de concept Mégane eVision zijn dit de eerste officiële beelden van de toekomstige elektrische Mégane.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 08 juni 2021
  • Elektrisch

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Voor Renault zijn nieuwe elektrische Mégane de weg opstuurt, verdeelt het een paar foto’s van preproductiemodellen. Die werd aangekondigd door de concept Mégane eVision, die in oktober van vorig jaar werd onthuld.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Nu krijgen we echter de exacte proporties te zien van dit toekomstige model, al moet je wel nog abstractie maken van de camouflage, die met zijn lijnenspel knipoogt naar het nieuwe logo van Renault.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane
Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Deze zomer trekken dertig auto’s de weg op met ingenieurs van Renault aan het stuur, zo vertelt het Franse merk. De officiële naam van het model wordt trouwens “Mégane E-Tech Electric”, zo melden de Fransen, maar intimi noemen hem “MéganE” (uit te spreken als “Mégane i”).

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Op technisch vlak staat het model op het platform CMF-EV, dat is overgenomen van neef Nissan Ariya. Renault laat weten dat zijn MéganE wordt geleverd met een elektromotor van 160 kW (217 pk) en dat de batterij van 60 kWh hem een WLTP-rijbereik geeft van 450 kilometer.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane
Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

De MéganE wordt gebouwd in Frankrijk, in de fabriek van Douai. De leveringen starten begin volgend jaar.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Op zoek naar een elektrische wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Smart #5: concept van een grote terreinwagen

Smart #5: concept van een grote terreinwagen

Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km