Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
De Mégane en Mégane Grandtour voeren een discrete motorupdate door. Onder de motorkap verschijnen een nieuwe 1.5 en 1.7 Blue dCi.
De nieuwe 1.7 Blue dCi van 150 pk vervangt de oude 1.6 dCi van 130 en 165 pk. Hij komt het dieselgamma aanvullen samen met de 1.5 Blue dCi van 95 en 115 pk, die op hun beurt de versies met 90 en 110 pk vervangen.
De 1.5 Blue dCi 115 laat je kiezen tussen een manuele versnellingsbak en een EDC-bak met dubbele koppeling. De 1.7 Blue dCi biedt alleen die laatste aan. De 1.7 is alleen beschikbaar in de sportieve GT-Line-uitvoering en kost dan € 32.225 of € 33.125 als break. De CO2-uitstoot bedraagt 124 g/km voor de vijfdeurs en 123 g/km voor de break.
Dan zijn er nog de benzineversies van de Mégane en Mégane Grandtour, de TCE van 115, 140 en 160 pk. Die twee laatste hebben een manuele versnellingsbak, of een EDC-bak als je € 1.750 oplegt.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?