Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Diverse autobouwers hebben al gespeeld met ideeën om het rijbereik van hun elektrische auto’s te verlengen. Vaak is dat een kleine benzinemotor gekoppeld aan een generator, maar niet bij Renault. De Fransen zien de zaken anders en halen het idee van de verwisselbare batterij weer boven om te vermijden dat automobilisten stranden met een lege batterij.
Moduleerbaarheid is het kernidee van deze nieuwe concept die op het salon van Genève moest staan. De SUV staat op het nieuwe modulaire elektrische platform van de Alliantie en is uitgerust met een batterij van 40 kWh. Die volstaat ruimschoots voor dagelijkse trajecten. Als de reis echter eens wat langer uitvalt, dan kan de Morphoz een extra accupakket van 50 kWh meenemen.
Om deze dubbele persoonlijkheid in de verf te zetten, en vooral om ruimte te maken voor deze extra batterij, kan de conceptcar zich dan zo’n 20 centimeter uitrekken. Beter nog: heel zijn uiterlijk verandert dan. De stadsversie oogt kort en sportief, maar met zijn ‘Travel Pack’ aan boord wordt hij een gestroomlijnde SUV.
Deze stijlwijziging zet zich ook in het interieur door. In de modus voor lange reizen wordt de middentunnel langer. Nog verrassender is dat de voorste passagiersstoel omdraait zodat twee passagiers met het gezicht naar elkaar zitten. Het interieur vol levendige kleuren en nieuwsoortige materialen dient voor het merk trouwens als proeflaboratorium. Zo vinden we er hout met microperforaties of een groot scherm dat het instrumentenbord en het infotainment combineert, zaken die zullen opduiken in toekomstige Renault-modellen.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.