Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Deze AIR4 wil tot 700 meter hoogte gaan!
2021 was het jaar van de zestigste verjaardag van de beroemde Renault R4. Om dat in de verf te zetten, en in afwachting van een nieuwe start voor het model met een elektrische neo-retroversie van zijn icoon, lanceerde Renault enkele unieke versies van zijn 4L. Herinner je je de 4L ‘Chambre en plein air” openluchthotelkamer van designer Mathieu Lehanneur?
Om het jaar in schoonheid af te sluiten, besliste Renault om een samenwerking aan te gaan met het designbureau “TheArsenale” om een “futuristische en ongewone” versie van de 4L te maken. Dit is dus de Concept AIR4, een 4L die zijn vier wielen wisselt voor vier propellers.
En blijkbaar is het niet zomaar een stijloefening. Dit concept, uiteraard elektrisch, kan echt vliegen. De AIR4 raakt tot 700 meter hoog en kan 26 meter per seconde vliegen (93,6 km/u) dankzij de “maximale stuwkracht van 380 kg, 95 kg per propeller,” verduidelijkt Renault.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.