Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Het project ‘Nuro R2’ maakt onderdeel uit van een pilootprogramma van Domino’s Pizza in samenwerking met robotbedrijf Nuro, dat in 2018 werd opgericht door twee voormalige Google-ingenieurs. De robot zal voorlopig enkel leveren op bewust uitgekozen tijdstippen en bij een select aantal klanten.
Wie van het Domino’s restaurant in Houston Avenue bestelt, kan aangeven dat zijn bestelling door een bezorgrobot mag worden geleverd. Vervolgens krijgt die persoon een unieke code via sms en - zoals bij fietskoeriers - updates over de locatie van de robot. Wanneer de wagen aankomt, voert de klant de code in op het touchscreen waardoor de deuren van de bezorgrobot opengaan.
Domino’s Innovatiemanager Dennis Maloney spreekt voorlopig niet van een complete vervanging van koeriers, wel van een samenwerking tussen beiden om de behoeften van de klanten beter te ondersteunen. ‘Met dit project willen we in de eerste plaats uitzoeken hoe klanten reageren en omgaan met de robots, maar ook hoe het de winkelactiviteiten beïnvloedt’, aldus Maloney.
Met de Nuro R2 is Domino’s niet aan zijn proefstuk toe. Reeds in 2017 gebruikte het bedrijf een zelfrijdende Ford Fusion hybride om pizza's te bezorgen bij willekeurig gekozen klanten. Domino's is trouwens niet de enige pizzaketen die met deze technologie speelt: ook Pizza Hut kondigde in 2018 al aan om samen met Toyota een autonome bezorgwagen uit te brengen. Die twee werkten in het verleden ook al samen aan een opmerkelijk conceptmodel.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.