Renault
De autobouwer biedt in samenwerking met het Franse R-Fit retrofit-kits aan voor zijn klassiekers. Je kan er binnenkort zelfs één kopen voor de Twingo van de eerste generatie.
D’Ieteren, de Belgische invoerder van de merken van de Volkswagen-groep, waaronder ook sportwagenmerken als Porsche, Lamborghini en Bentley neemt er nog een merk bij: Rimac!
Het Kroatische Rimac werd in 2009 opgericht en bouwt exclusieve elektrische auto’s, zoals de Nevera, een bolide met bijna 2.000 pk en de buitenaardse prestaties. Het trok de aandacht – en het investeringskapitaal – van de grote namen in de autosector, zoals Porsche en Hyundai. Het zorgde er zelfs voor dat Rimac, het geesteskind van de excentrieke Mate Rimac, Bugatti kon kopen, dat op termijn ook elektrische supercars moet gaan aanbieden.
Wil je in ons land een Rimac kopen? Dan is dat net een stuk makkelijker geworden, want D’Ieteren verzorgt voortaan de verdeling van het merk in ons land en in Luxemburg. Op zich geen verrassing, want het heeft als invoerder nauwe banden met zowel Porsche als Bugatti, en het zet ook op verschillende manieren in op elektromobiliteit.
![]() | ![]() |
Verwacht trouwens niet dat je bij elke Volkswagen- of Audi-dealer een Rimac Nevera kan kopen, want hij is gelimiteerd op 150 stuks en kost meer dan… 2 miljoen euro! Je kan hem voorlopig wel gaan ontdekken, want hij is nog tot 23 januari te bewonderen op de ‘Supercar Story’ expo in Autoworld Brussel.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De autobouwer biedt in samenwerking met het Franse R-Fit retrofit-kits aan voor zijn klassiekers. Je kan er binnenkort zelfs één kopen voor de Twingo van de eerste generatie.
Audi stelt het ondertussen al vierde lid voor van zijn ‘Sphere’ concept car-familie. Dit keer in de vorm van een cross-over coupé, aangepast aan vrijetijdsbestedingen waarvoor je ruimte nodig hebt.
Hun aantal stijgt van 1.000 naar 3.000!
De designstudie vloeide uit de pen van Michal Maurer, Vice President Style bij Porsche. VROOM.be kon hem enkele vragen stellen.