Mazda
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
In Los Angeles stelt Rivian twee elektrische modellen voor: een dikke SUV, maar ook een pick-up. Daarmee daagt het Tesla uit, dat eveneens van plan is om zich in de VS binnenkort op dit bijzonder populaire deel van de markt te wagen.
Op het salon van Los Angeles maken we kennis met een nieuw merk: Rivian. Deze Amerikaanse nieuwkomer wil zich op de markt van de elektrische auto wagen en Tesla op zijn eigen terrein gaan bekampen. Aanvankelijk zal Rivian zijn offensief ondersteunen met een silhouet dat bijzonder populair is in de Verenigde Staten: de pick-up. De auto heet R1T en krijgt bovendien een dikke SUV-afgeleide, de R1S, waarvan de onthulling ook voor het salon van Los Angeles op de planning staat.
In tegenstelling tot heel wat andere “nieuwe spelers” in de markt van de elektromobiliteit heeft Rivian al een fabriek om zijn auto’s te assembleren: een oude Mitsubishi-site in de buurt van Illinois, in de Verenigde Staten, die Rivian Automotive heeft overgenomen. Daardoor kan de constructeur al bevestigen dat zijn elektrische modellen binnenkort in productie kunnen gaan zonder dat het eerst nog moet wachten tot zijn fabriek klaar is.
De 5,47 meter lange R1T die Rivian voorstelt zal verkrijgbaar zijn met drie accupakketten: 105, 135 en zelfs 180 kWh. Die laatste versie moet volstaan voor een rijbereik van meer dan 600 kilometer op één enkele lading. Qua prestaties kunnen de vier elektromotoren tot meer dan 700 pk ontwikkelen in de meest gespierde varianten. De dikke pick-up zal kunnen optrekken van 0 naar 96 km/u (60 mijl per uur) in slechts 3 seconden.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?